9.11.09

CUMALIKIZIK KAHVALTI


Hatırlarmısınız bir ara Kınalı Kar diye bir dizi vardı. Bir köyde geçiyordu olaylar. Rahmetli Osman Yağmurdereli'nin bulduğu ve meşhur ettiği köy. Bursa'nın Uludağ'ının güney eteklerindeki 5 kızık köyünden biridir CUMALIKIZIK.
Ben okul yıllarında tanıştım kendisi ile. Tvnin tanıtıma tabiki katkısı büyük ancak K.K.'dan öncesini de bilen birisi olarak aradaki fark kolayca anlaşılabiliyor. Sokaklarından sürekli sular akan, avlulu evlerinin büyük kapıları önünde sohbet eden yaşlı teyzelerle 2 çift laf edebileceğiniz, köy kahvesinde oturup çay içebileceğiniz bir yerken şuanda o kahvede yer bulabilmek imkansız. Teyzeler yaptıkları reçelleri satmakla meşgul. Tabiki sizle hala sohbet ediyorlar ama müşteri geliverince ...... Sular ise çok az bir sokakta akıyor artık. Yine de gezilmesi görülmesi gereken 800 yıllık tarihi bir köy.


Biz genelde Mavi Boncuk da kahvaltı yapmaya gidiyoruz. Konaklamak içinde uygun biryer.
Kahvaltı sonrası şöyle bir dolaşıp ıhlamurları taze meyveleri aldıktan sonra şehre geri dönüyoruz. Bu sefer kahveyede gidelim dedik ama yer bulabilmek imkansız. Bir kaç fotoğraf çekeyim dedim. Çook kalabalık. :( Haftaiçi gitmek lazım galiba :)


Yinede şiddetle tavsiye olunur.....

4 yorum:

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Canım valla ne güzel yerler vardır oralarda tahmin edebiliyorum. Cumalıkızık da görmeyi çok isteyeceğim bir yere benziyor. Ama yol çok uzak yaa. Geçen sene bir haftasonu Uludağ'a gidelim dedik, 2 gün için onca yol çekilmedi.
Neyse ama fotoğrafların sayesinde görmüş kadar oldum:). Kahvaltıyı yemiş kadar olamadım o ayrı:)).
Çoook öptüm Neslihancım.
Sevgiler.
aslı

Neslihan Öcal Karahan dedi ki...

Canım aye öyle malesef. Mesafe uzak 2 gün yetmiyor. Uzun tatiller lazım :)
Gelmeye karar ver ben seni kahvaltıya görürüm. Söz :)

Öpüyorum canım :)

bilge dedi ki...

paylaşımınız için teşekkürler genc meslektaşım..sevgiler

Neslihan Öcal Karahan dedi ki...

ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM =)

Blog Widget by LinkWithin

Beni Takip Edenler